Το «στοίχηµα» της επιµήκυνσης της τουριστικής περιόδου επιχειρούν να κερδίσουν προορισµοί και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισµό, κάνοντας τα πρώτα βήµατα προς αυτή την κατεύθυνση. Σε µια εποχή ύφεσης για την εγχώρια οικονοµία το άνοιγµα σε νέες αγορές και τουριστικά προϊόντα αποτελεί µονόδροµο για τη βιωσιµότητα των επιχειρήσεων, όταν ο µεγάλος όγκος του µαζικού τουρισµού διακόπτεται στο τέλος του καλοκαιριού.
Χειμώνας στη Σαντορίνη
«Για να έρθει ο τουρίστας πρέπει πρώτα από όλα να είναι ανοικτές οι επιχειρήσεις» λέει ο Κ. Κωνσταντινίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος της εταιρείας Ηλιότοπος ΑΕ που διαχειρίζεται το οµώνυµο ξενοδοχείο στο Ηµεροβίγλι της Σαντορίνης. Με αυτή την άποψη συντάσσονται περισσότερες από 20 τουριστικές επιχειρήσεις και εστιατόρια του νησιού, που αποφάσισαν να παραµείνουν ανοικτά τη χειµερινή περίοδο ή τουλάχιστον στο µεγαλύτερο µέρος της. Παράλληλα η επιµήκυνση της σεζόν «είναι πιο εύκολη» στη Σαντορίνη, σηµειώνει ο κ. Κωνσταντινίδης, µια και το νησί έχει ήδη «πολύ µεγάλη περίοδο». Όπως εξηγεί, «οι επιχειρήσεις της Σαντορίνης είναι πιο µικρής κλίµακας, οικογενειακές και µπορούν να λειτουργήσουν και εκτός της υψηλής σεζόν, ενώ και η ακτοπλοϊκή και η αεροπορική σύνδεση της Σαντορίνης το χειµώνα είναι επαρκείς».
Αγροτουρισμός στη Φλώρινα
Το βασικό στοιχείο «για να φέρεις τον τουρίστα» είναι «να δηµιουργήσεις ενδιαφέρον για τον τόπο» λέει ο Κ. Γώγος, αρχιτέκτων το επάγγελµα και ιδρυτής του inFlorina, ενός ηλεκτρονικού portal, προωθητικού εργαλείου του προορισµού, που τελευταία έχει επεκταθεί και σε άλλες περιοχές. Ο ίδιος τονίζει την επιτακτική ανάγκη δηµιουργίας γραφείων διαχείρισης προορισµού (Destination Management Company - DMC). «Εµείς κάνουµετον κορµό ενός πακέτου και δίνουµε επικουρικές δυνατότητες για να ξέρει κάποιος τι να κάνει όταν επισκέπτεται τον προορισµό» λέει ο κ. Γώγος. Στο inFlorina συµµετέχουν επαγγελµατίες, από ξενοδόχους, ταξιδιωτικούς πράκτορες και εστιάτορες ως αγρότες και καλλιτέχνες, µε αποτέλεσµα να συντίθεται ένα «all inclusive» πακέτο. Έτσι, αν κάποιος θέλει, «µπορεί να κλείσει τα πάντα» σε έναν προορισµό που συνδυάζει τις Πρέσπες, χιονοδροµικό και τους οινοπαραγωγούς του Αµυνταίου, σηµειώνει τονίζοντας ότι τα τοπικά προϊόντα µπορούν να γίνουν «πρεσβευτές» της περιοχής.
Φθινόπωρο στα Καλάβρυτα
Φθινοπωρινό πακέτο «all inclusive» για την προσέλκυση επισκεπτών και εκτός της σεζόν του σκι δηµιούργησε το Χιονοδροµικό Κέντρο Καλαβρύτων χάρη στη συνεργασία των ξενοδοχείων και των εστιατορίων της περιοχής, µε ενθαρρυντικά µηνύµατα όσον αφορά την ανταπόκριση. Το πακέτο ξεκίνησε από 1ης Οκτωβρίου µε διάρκεια ως τις 10 ∆εκεµβρίου και θα περιλαµβάνει διαµονή, πλήρη διατροφή (γεύµα και δείπνο) και εναλλακτικές δραστηριότητες, όπως περιήγηση ή επισκέψεις σε αξιοθέατα της περιοχής, λέει ο Ε. Βαζαίος, διευθύνων σύµβουλος του Χιονοδροµικού Κέντρου Καλαβρύτων, που είναι και ο βασικός φορέας ανάπτυξης της περιοχής. Η ιδέα αυτή προέκυψε από την επιτυχία του εγχειρήµατος το χειµώνα του 2011, µε «all inclusive» πακέτο για τις καθηµερινές που περιελάµβανε και είσοδο στο χιονοδροµικό κέντρο.«Πουλήσαµε 500 διανυκτερεύσεις σε δύο µήνες» αναφέρει ο κ. Βαζαίος, προσθέτοντας ότι η ενέργεια αυτή τόνωσε την πληρότητα των καταλυµάτων της περιοχής, αλλά και του χιονοδροµικού, που εφέτος είχε θετικό οικονοµικό αποτέλεσµα.
Πηγή: www.tovima.gr
