Ένα επιβατηγό λιμάνι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που ξέρουμε σήμερα, ιδανικό «σπίτι» των κρουαζιεροπλοίων που διαπλέουν τη Μεσόγειο. Μια υποθαλάσσια σήραγγα που θα δίνει για πρώτη φορά τη δυνατότητα σύνδεσης, μέσω σύγχρονων κλειστών λεωφόρων, του λιμανιού με το Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», χωρίς η κυκλοφορία να επιβαρύνει την πόλη. Και ένας εναέριος, ελαφρύς σιδηρόδρομος, το monorail, που θα διατρέχει περιμετρικά το λιμάνι, μετατρέποντας σε ευχάριστη βόλτα την αποβίβαση - επιβίβαση από τα πλοία και τη διακίνηση των επιβατών και των επισκεπτών.
Το λιμάνι είναι ο Πειραιάς, που τρέχει να προλάβει την ανταγωνίστρια Κωνσταντινούπολη, η οποία ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή τα δικά της σχέδια, με το νέο κανάλι στη δυτική πλευρά της πόλης και ένα νέο μεγάλο λιμάνι κρουαζιεροπλοίων στο Γεσίλκιοϊ, τον πάλαι ποτέ Αγιο Στέφανο, κοντά στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Ατατούρκ».
Ο ΟΛΠ προχωρεί στην επέκταση του λιμανιού σε δύο πλευρές. Στη νότια πλευρά προκειμένου να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα έξι κρουαζιερόπλοια μεγάλου μεγέθους και νέας τεχνολογίας.
Τα έργα -τα οποία αναμένεται να διαρκέσουν περίπου τρία χρόνια εφόσον υπάρξει έγκαιρη και σταθερή χρηματοδότηση- θα γίνουν στη θαλάσσια περιοχή όπου το βάθος της θάλασσας είναι στα 60 μέτρα και περιλαμβάνουν εκτός από τη «διπλή» επέκταση και δύο κυματοθραύστες.
Εντός του Ιουλίου ο ΟΛΠ αναμένεται να έχει καταλήξει στο πρόγραμμα χρηματοδότησης, στο οποίο θα ενταχθεί η κατασκευή μέσα στο χώρο του λιμανιού και της γραμμής του monorail, του εναέριου ελαφρού σιδηρόδρομου, που θα διατρέχει περιμετρικά το λιμάνι συνδέοντας τις προβλήτες του μεταξύ τους. Έτσι η διακίνηση επιβατών από τη μια άκρη του λιμανιού ως το νέο χώρο για τα κρουαζιερόπλοια γίνεται παιχνιδάκι, χωρίς να εμποδίζεται ταυτόχρονα η αποβίβαση - επιβίβαση επιβατών και οχημάτων στα πλοία της ακτοπλοΐας. Ο monorail θα είναι πέντε μέτρα πάνω από το έδαφος.
Επιπλέον η υποθαλάσσια αρτηρία που σχεδιάζεται να ενώσει τις δύο πλευρές του λιμανιού σε μια νοητή ευθεία με τη «μπούκα» του, στοχεύει στην εκτόνωση των κυκλοφοριακών φόρτων που θα φέρει η ανάπτυξη του λιμανιού, αλλά και στη σύνδεσή του με τους άλλους κόμβους διεθνών μεταφορών. Η νέα λεωφόρος θα διοχετεύει τη βαριά κυκλοφορία που θα φέρουν τα νέα έργα, τα δεκάδες πούλμαν με τους τουρίστες των κρουαζιεροπλοίων, στην απέναντι πλευρά, στα πρώην Λιπάσματα Δραπετσώνας και από εκεί μέσω της Αττικής οδού μέχρι το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».
Πηγή: www.enet.gr